دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تحول در خبر سیما؟ !!

 رییس جدید صدا و سیما دربدو انتساب و شروع  مسولیت خود  از تحول در اداره و کارکرد صدا و سیما گفت  و تاکید کرد که صدا و سیما باید به هویت و جایگاه اصلی خود ( نزدیک به این مضمون ) بازگردد و تریبون  همه جامعه باشد .

 تا کنون و با گذشت حدود ده  ماه از شروع مدیریت جدید ، در برنامه های تولیدی در ساختارها و شکل های تولیدی  مختلف اتفاق قابل توجهی نیافتاده است که بتوان آنرا تحول و حتی تغییر دانست. ، البته  این نکته قابل قبول است که پروژه های تولیدی زمان بر است ، با این وجود باید گفت حتی اگر برای آماده شدن  زمینه ها و عوامل لازم برای  تولید ده ماه لازم بوده  بعد از این بهانه دیگری برای مخاطبان پذیرفته نیست

 معمولا در پخش اخبار سریعتر میتوان  تغییر نگاه و سیاست پخش را اعمال کرد . در چند مورد هم تغییراتی دیده شد ولی حجم بسیار وسیع خبرهای داخلی و خارجی همچنان به روال و سیاق سابق تنظیم و پخش میشوند .

 تحول؟ !!

 هفدهم خرداد خبر بخش نیمروزی سیما را میدیدم ، گزارشی از مراسم تشییع و بدرقه مرحوم حجت الاسلام دعایی  توسط گارکنان موسسه اطلاعات و دوستداران آقای دعایی  پخش شد .چون خوشبختانه به یمن  حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف و برخورداری شرکت کنندگان ازتلفن همراه و انعکاس خبرها و گزارش های تصویری در گروه های اجتماعی از طریق فضای مجازی در جریان حضور طیف های مخلف سیاسی به ویژه شخصیت های سیاسی از جناح های مختلف ، دولتمردان دولت های مختلف گذشته و شخصیت های فرهنگی مستقل قرار گرفته بودم ، گزارش تصویری خبر سیما  را به دقت نگاه کردم ، برایم عجیب بود انگار گزارش تصویری از مراسم دیگری است ، چون در گزارش هایی که پخش شد ، تقریبا هیچکدام از چهره های یاد شده دیده نشدند، در عوض خبرنگار با کسانی مصاحبه کرد که یا ربطی به مرحوم دعایی نداشتند و یا درست در نقطه مقابل تفکر و مرام او قرار داشتند .!!؟

واقعا این تبعیض در انعکاس خبر یک شخصیت رسانه ای ، سیاسی فرهنگی با قدمت و تجربه حضوری در معادلات فرهنگی و سیاسی کشور ، همراه و نزدیک به بیت امام خمینی ، نماینده  امام و رهبری با سابقه بیش از ۴۰ سال سرپرستی موسسه بزرگ اطلاعات  . . . مخاطب حق دارد بپرسد با شخصیتی چنین رفتاری میشود با سایرین چگونه است .؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد