دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کار بی اثر ، استعفای بی ثمر

- وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی  آقای دولت سیزدهم بعد از حدود ده ماه مسولیت  به عنوان اولین وزیر دولت آقای رییسی استعفا داد و بلافاصله پذیرفته شد .

- وزیر مستعفی حایز ویژگی هایی بود که هرکس به جای او بیاید و همان ویژگی ها را داشته باشد حتما و قطعا او نیز راه به جایی نخواهد برد و موفق نخواهد شد .

 وزیر بیش از آنکه کار کند حرف میزد و توییت میکرد .

-حرف های وزیر برای مجالس غیر تخصصی و افراد غیر مجرب و آنهایی که از نزدیک دستی بر آتش اقتصاد نداشتند معمولا خوش میاد ولی در میدان عمل اثر نداشت و برای جامعه ثمر نداشت.

-همه اقتصاد دانان و فعالان اقتصادی حتی غالب دانشجویان رشته اقتصاد فرمایشات غیر علمی  او همانندامکان ایجاد شغل با یک میلیون تومان را به تمسخر گرفتند.

 -در زمان وزارت به عنوان مجری و عالی ترین متصدی امور ، کمابیش همان سخنانی میگفت که باید بشود ، اگر فلان شود ، کذا میشود و . . . انگار او و همکارانش  هنوزدر طیف اپوزسیون  قرار دارند و دیگرانی می بایست به نسخه های غیر کاربردی و ایده آلیستی این جمع جامه عمل بپوشانند .

- طبعا تفکرات ایدالیستی بدون پشتوانه عملی و بدون در نظرگرفتن واقعیات و ملاحظات اقتصادی جامعه و شرایط بین المللی صرفا اگر نگوییم  فقط مصرف عوامفریبانه دارد،از بی اطلاعی و بی تجربگی است .

-- وزیر و سایر دوستان هم فکرش در کابینه در جریان انتخابات و روزهای اول شروع کارشان بارها و بارها از ناتوانی دولت قبل و دولت های قبلی گفتند و نوید روزهای  گل و بلبل و شور و نشاط  اقتصادی دادند ، با اینکه بسیاری بلند پروازی های بی منطق و غیر عملی دولت جدید را باور نداشتند ولی وزیر و دوستان و یارانش همچنان بر دیدگاه خود اصرار ورزیدند .

-متاسفانه تعداد دوستان وزیر مستعفی در کابینه دولت سیزدهم کم نیستند ، امیدوارم قدری عینی تر ، عملیاتی و بااشنایی و درک بهتر از مقتضیات کشور و معادلات بین المللی مسایل مبتلابه و برنامه های پیش روی عمل کنند تا بیش از این با معیشت مردم و آبروی کشور بازی نشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد