دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

فرافکنی های مستمر دولت

 در هنگامه نابسامانی های ریز و درشت و مطالبات قشرهای مختلف مردم ، عوامل دولت به جای پاسخگویی مناسب و مستدل و تلاش برای رفع مشکلات به فرافکنی های عجیب و غریب و اظهار نظرهای نه چندان جالب پرداخته اند و گاه انگار فراموش میکنند که اولین پاسخگو به اعتراضات و شکواییه های مردمی و اولین مسول برای حل مشکلات کشور  قبل از هر فرد و ارگانی دست اندرکاران دولت در هر پست و شغل و مسولیت هستند .

 مدت های مدیدی است که وزیر نفت کابینه  از فروش بالای نفت و افزایش تولید و رکورد فروش نسبت و درامد بیشتر نسبت به گذشته با وجود تحریم ها صحبت میکند ، در عین حال رییس برنامه و بودجه از کمبود درآمد و نداشتن بودجه لازم برای توسعه امور ، انجام پروژه های نیمه کار و ناتوانی در افزایش دستمزدها سخن میگوید ، بالاخره دولت باید مشخص کند ، کدامیک از این دو عضو کابینه ناصحیح سخن میگویند و حرف های خود را تکرار میکنند .

در دولت قبل ( دوازدهم ) هرگاه صحبت از مشکلات باقی مانده و به ارث رسیده از دولت های ماقبل می شد ، عقلای قوم و کارشناسان مستقل میگفتند که گیریم همه صحبت های شما بابت گذشته درست ، شما که از مریخ به اینجا نیامده اید ، در همین کشور و بعضا حتی  مسول هم بوده اید ، میدانستید که اوضاع چگونه است ، اتفاقا همین خرابی و مشکلات را نیز بر میشمردید و قول و وعده میدادید که  اگر شما بیایید کم و کسری ها و کجی ها را رفع و رجوع و آراسته میکنید . همین مطالب و همین مباحث برای دولت حاضر هم مصداق دارد . هرچه ناتوانی دولت بیشتر و تورم و گرانی ها افسارگسیخته تر میشود یاد گذشته و ذکر آمارهای منفی آن هم بیشتر میشود و گاه در افزایش منفی ها صحبت ها و آمارهای ثبت شده قبلی و پیش گفته هم فراموش میشود .

 علاوه بر همه این ها ، رییس دولت سیزدهم در زمان دولت قبل، مطلبی به این مضمون  گفته بود که دیگر نقد گذشته و برشمردن مشکلات قبلی ونسبت دادن به آنان بس است، دیگه زمانی گذشته که شما مسولید . این سخن گوینده همانطور که درآنزمان  روا و بجا بود ، در حال حاضر هم دقیق و درست است ، بیش از یکسال بلکه قریب یک سوم از عمر دولت گذشته است ،فقط باید به حال و آینده فکر کرد و برای رفع مشکلات جامعه و توسعه آبادانی  کشوربا تدبیر درست ، همکاری همگان و احترام به صاحب نظران کارها را به پیش برد ، صرف انرژی برای توجیه یا فرافکنی ، فقط زمان را به هدر میدهدو مردم را نا امید میسازد  ،بهتر است با مدیریت صحیح و کارآمد از همه توانمندی ها برای رفاه حال جامعه بهره برد  .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد