دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دولت پاسخگو ، دولت پاسخ گریز

همه دولت ها زمان تبلیغ و در آستانه رای جمع کردن با نقد شدید از نا کارآمدی دولت قبلی برای آینده روشن  و دولت پاسخگو صحبت میکنند ، کاری که دولت سیزدهم با تمام قوا انجام داد. طبق قانون و بر اساس خواست و رای مردم همواره دولت باید نسبت به کلیه تصمیمات و عملیات خود پاسخگو باشد.

 متاسفانه دولت سیزدهم که بخشی از جامعه، حداقل رای دهندگان انتظاری زیادی از آن داشتند چون حد اقل نشانه های هماهنگی با سایر قوا و یک دست شدن ارکان مختلف نظام را با خود داشت ، در موارد مختلفی پاسخ گو نبوده و نیست .

در همین چند روز ( اول تا سو اسفند ۱۴۰۱ ) در خبرها می بینیم که وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد دلایل گرانی های قوق العاده و جهش قیمت ارز میگوید، این سوال بماند برای جلسه بعد فعلا آمادگی لازم برای پاسخ ندارم .؟!! مگر میشود مسول یک وزارتخانه نسبت به تکالیف و وظایف اصلی خود و دغدغه روز مردم هیچ جمع بندی نداشته باشد.؟ مورد دیگر راه اندازی مرکز مبادلات طلا و ارز بود که پس از رکورد برابری دلار در برابر ریال تا حد ۵۰ هزار تومان اعلام شد و توضیحاتی توسط رییس کل بانک مرکزی ارایه شد ، روز بعد اعلام شد که جلسه بعدی مرتبط به دلیل فوت مادر همسر رییس کل بانک مرکزی به هفته بعد موکول شد . !

در موارد متعددی گزارش های صدا و سیما در مرحله ای ناقص رها میشود . گزارشگر در پیگیری موضوع جایی به بن بست میخورد و با این جمله که فلان مسول حاضر به پاسخگویی نشد ، گزارش پیگیری خود را متوقف میکند ، این در حالی است که صدا و سیما کاملا هوای دولت سیزدهم را دارد!

 سوالات متعددی تا کنون در حوزه کاری و مسولیت های شهرداری  مطرح بوده و شورا یا رییس شورا قول بررسی و اعلام نتیجه داده است ولی کمتر از نتیجه بررسی خبر میشود .

 تلنبار شدن سوالات و ابهامات و پاسخ ندادن ها قطعا کار دولت را سخت و سنگین تر و اعتماد مردم را کمتر میسازد ، دولت چاره ای جز شفافیت و پاسخگویی ندارد ، حتی اگر کاری نتوانسته کاری بکند یا راهی برای چاره جویی معظلی بیابد بهتر است همین را در اسرع وقت با مردم در میان بگذارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد