دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

توصیه های خوب ولی بی پشتوانه و تکراری !!

 سال هاست که مسولان بنابر رویه تکراری و نا کارآمد توصیه های خوب تکراری میکنند بدون اینکه بطور عمیق توجه کنند که  اجرا کننده و عملیاتی کننده فرمایشاتشان خودشان هستند ، دقیقا معلوم نیست که آغازگر این نوع ادبیات سیاسی چه کسی بوده است ،ولی یکبار برای همیشه باید ادبیات سیاسی مسولان تغییر یابد ،

  وزیری به معاونان و مدیران کل وزارتخانه مربوط ، یا استاندار استانی  به فرماندران و بخشداران خود دستور میدهند و تاکید میکنند که فلان کارها در کشور یا  در استان باید بشود،  بنابر تجربه سالیانی طولانی چون غالبا این دستورات محقق نمیشود ، قبلی ها همین ها را گفته اندبقیه شنیده اند توسط مقامات بعدی هم همین ها را خواهند گفت . . . مهم عملی شدن آنهاست که خیلی کم اتفاق میافتند ، لذا به لحاظ نوع فعالیت رسانه ها نیز بهتر است زمانی که این توصیه های خیرخواهانه و تاکیدات سازنده صورت تحقق به خود گرفتند در عرصه کار رسانه ای انعکاس پیدا کنند و به عنوان خبر مطرح شوند .

متاسفانه این نوع سخن گفتن و فرمان راندن در گفته ها و تاکیدات رییس جمهور نیز زیاد دیده میشود . اگر معمول این بود که  رییس جمهور در جلسه هیات دولت یا هر مجمع دیکر ، موضوعی را مورد تاکید قراردهد  و بلافاصله توسط همکاران او برای تحقق آن اقدام می شد . همین دستورات نیز جنبه خبری پیدا میکرد ولی میدانیم که چنین روندی وجود ندارد .

رییس جمهور درباز دید از نمایشگاه کتاب که وزیر ارشاد او را همراهی میکرد در مقابل خبرنگاران و دوربین تلویزیون نکاتی را به این مضمون گفت که کتاب باید به سهولت به دست مردم برسد . طبعا منظور این است که کاغذ ارزان باشد ، وارداتش انحصاری نشود ، وزارتخانه مربوط در مجوز دادن و نشر کتاب همراه و پشتیبان باشد و . . ..طبیعتا اگر قرار بود یا قرار است این گفته پیگیری  و عملی شودشود، وزیر ارشاد باید پیگر و پاسخ کو باشد .!

 بخش های مختلف دولتی یا شرکت های تحت نظرشانبا کمال جسارت در ابتدای سال بسیاری از دستورالعمل های تعیین نرخ جدید همراه با شعار سال جاری که مهار تورم اعلام شده است ابلاغ و اعمال کردند !!،

حد اقل این اندازه توجه نداشتند که برای ابلاغ گرانی ها ، اشاره ای به شعار سال نداشته باشند. !؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد