دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

آزموده را آزمودن خطاست

 با کمال تاسف دولت سیزدهم برای اینکه به اصطلاح تحول و تغییری در امور کشور داری نشان دهد ، در موارد متعددی ، کارهای قبلا آزموده شده را به آزمون گذاشته و ظاهرا  آزمون و خطاها  همچنان ادامه دارد ، آخرین آنها تغییر ساعت کاری کارمندان ادارات و سازمان های دولت بود . اول تغییر ساعت فصلی را که در دولت های یازدهم و دوازدهم برای استفاده بهتر از نور خورشید و فشار کمتر بر مصرف سوخت و انرژی  به مورد اجرا گذارده بودند متوقف کردند که چندان استقبال یا رضایتی در مردم ایجاد نکرد ، چون قبلا سالها این تغییر ساعت اتفاق افتاده بود و مردم به میزان زیادی به آن عادت کرده بودند ، جلوکشیدن ساعت در فصل بهار و برگشتن به ساعت قبلی درپایان شهریو علاوه بر تاثیر مثبت در صرف بهینه انرژی ، باعث نزدیک تر و هماهنگ تر شده ساعت کار و مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه همچنین کشورهای اروپایی میشد .

به دلیل پخته و کامل نبودن طرح تغییر در ساعات شروع و پایان کار و  نقصانی که در بررسی ها شده بود ، عمده بانوان کارمند به دلیل مسولیت های بچه داری ، رسیدگی به امور منزل همزمان با کار اداری ،همچنین بخشی از آقایان به دلایل مختلف مثل داشتن شغل دوم یا عادت  دیرخوابی  ، با  اعمال ساعات جدید ، دچار مشکلات متعددی شدند ، این در حالی بود که صدا و سیما به عنوان فراگیرترین  رسانه داخلی و نیز تقریبا همه رسانه های دولتی بطور گسترده  ازطرح و اقدام دولت حمایت کردند .

اینک با مشکلات پیش آمده برای  تعداد قابل توجهی از مردم  ،شورای هماهنگی سران قوا ، تصمیم به بازگشت ساعت شروع و پایان کار به روال قبل گرفته است .

نکته ای  قابل یادآوری برای دولتمردان ، برنامه ریزان و تصمیم سازان  این است که چرا به قول قدیمی ها اینقدر گز نکرده پاره میکنید .؟  تصمیمات خام در حالی که بیش از یکسال برای بررسی و ارزیابی  کامل و همه جانبه فرصت بوده است !، نشانه چیزی جز  بی تدبیری ،نادیده گرفتن شرایط زندگی مردم  و تصمیمات احساسی و حرکات شکلی و غیر اصولی نیست . البته جلو ضرر گرفتن هیچ وقت دیر نیست ، با این همه تکرار تصمیات این چنینی بیش از پیش مردم را به اقدامات  دولت بی اعتماد میسازد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد