دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

سیما، یک بام و دو هوا

 این روزها صدا و سیما شروع کرده به انتشار اخبار مربوط به آغاز ثبت نام  نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، البته در این مورد طبق وظیفه  عمل میکند ، در برنامه ها هم  از قول مسولان سازمان صدا و سیما  چندین  بار ، برحضور حد اکثری و مشارکت همگان در این امر مهم تاکید شد و یادآور شدند  که صدا و سیما ، مستقل از جریانات سیاسی و بی طرف خواهد بود، طبعا در روزهای آینده و فصل مربوط به اصل انتخابات تبلیغات و فراخوان های فراوانی در برنامه های مختلفی صورت خواهد گرفت .

  بنظر میرسد طبق آنچه که مدیران این رسانه عام و فراگیر اعلام کردند ، این رسانه عموممی متعلق به آحاد مردم، از اولین  گام ها ، لازم است علاوه بر اعلام و تکرار بی طرفی  اولین گام های عملی  ان بی طرفی را  نشان دهند . فعلا طی دو روز گذشته آقای منوچهر متکی و آقای باهنر در بخش های مختلف خبری شرکت کردند که هر دو از یک جناح و جریان فکری هستند با اسامی متفاوت ، به احتمال زیاد و بنابر رویه معمول صدا و سیما این روال ادامه خواهد داشت ، مگر اینکه در آینده تصمیمات متفاوتی بگیرند . 

 در ابتدای شروع کار دولت یازدهم ( دوره اول آقای روحانی ) در همان دو سه ماه اولیه و در شرایطی که هنوز دولت وقت تکمیل نشده بود ، بنابر برخی اظهارات وزیران و سایر مسولان دولت جدید، شبکه یک سیما ، برنامه ای را با حضور آقای حسینی ، وزیر اقتصاد دولت قبلی ترتیب دادند و به همه مباحث مطروحه و انتقادات صورت گرفته و نگرفته پاسخ داد .

 در حال حاضر و بعد از دو سالی که از حضور دولت سیزدهم میگذرد هنوز برنامه ای را ندیده ایم که در آن عضوی از دولت قبلی به انتقادات دولت حاضر پاسخ بگوید ، مگر اینکه  برنامه ای  محدود بوده و انعکاسی نداشته است . در همین دو سه روز اخیر آقای دکتر باقر نوبخت تقاضا کرد صدا و سیما برنامه ای بگذارد با حضور مسولی از دولت جاری و او نیز شخصا شرکت کند تا به انتقادات و ابهامات مطرح شده از جانب دولت آقای رییسی جواب دهد.

  بحث در مورد چگونگی عملکرد صدا و سیاست که اعلام میکند  بنا دارد ، در انتخابات بی طرفی باشد ، خواستم به دوستان یاداوری کنم شما که قرار است در انتخابات بی طرف باشید ، بی زحمت مشی بی طرفی  و نگاه ملی داشتن را که وظیفه تبین شده صدا و سیماست در همه حال دنبال کنید ،تا به عنوان مهمترین پشتوانه  اسباب رضایت و اعتماد بیشتر  مخاطبان  را فراهم نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد