دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

مدیران جناحی یا مجریان ناآگاه

 چند روز پیش  یکی از وزیران دولت  کانادا در مورد سفر آقای قاضی زاده هاشمی به آن کشور اظهار نظر تندی کرد ، مبنی بر اینکه به دلیل نقض حقوق بشر در ایران  ، کانادا اقامت موقت آقای قاضی زاده را لغو کرده است ، این در حالی بود که بنابر توضیحات آقای هاشمی وی یک هفته قبل از اظهار نظر مقام کانادایی از سفر به آن کشور برگشته است ، قاضی زاده هاشمی افزوده بود که به دلیل داشتن فوق تخصص چشم پزشکی ، در بسیاری از نشست ها و کنفرانس های بین المللی پزشکی دعوت میشود و معمولا به همین منظور به کشورهای مختلف سفر میکند ، آقای قاضی زاده هاشمی در  توضیحات خود تاکید کرده است که هیچکدام از اعضای خانواده اش اعم از فرزندان و نوه هایش  در خارج از ایران نیستند . موضوع وقتی مورد توجه وسیع جامعه به ویژه کارشناسان رسانه و کاربران فراوان فضای مجازی قرار گرفت که مجری کم تجربه و نا آشنای سیما در برنامه بامدادی با تعابیری تند و توهین های آشکار ، روی مخالفان و منتقدان و هتاکان را  سفید کرد ، تعابیری که کمتر در یک رسانه زرد برای رقیبان و مخالفان مطرح میشود . این گفته ها واکنش گسترده ای بسیاری منتقدان ، صاحبان اندیشه و فعالان فضای مجازی را در پی داشت .  آقای قاضی زاده نیز جمله جالبی گفت که :من باید از مقام کانادایی شکایت کنم یا از صدا و سیمای کشورم. ؟!

 پس از دو سه روز  تاخیرآقای پیمان جبلی ریاست صدا و سیما از بابت گفته های مجری سیما عذرخواهی کرد .

 نکته اصلی بحث من این است که چه زمینه ها و فضایی در صدا و سیما حاکم است که یک مجری غیر معروف به خود اجازه میدهد تا نسبت به یک پزشک فوق تحصص و سرشناس در عرصه جهانی ، وزیر اسبق و در مجموع خوشنام اینگونه نظر بدهد و توهین کند .؟

-- چرا اینگونه مجریان  آموزش نمی بینند ، از مسایل جاری جامعه ، نیاز ها و  حساسیت های مردم بی اطلاع هستند ، شناختی از  شخصیت های سرشناس جامعه به ویژه حوزه های تخصصی ندارند و از همه محترم خودرا در بی احترامی و هتاکی به دیگران مجاز میدانند .؟

-- ناظر پخش ، سردبیر برنامه ، مدیر برنامه و مدیر شبکه ، تمامی سلسله مراتب برنامه چرا واکنشی  را که بعدا رییس صدا و سیما نشان داد ، به عنوان مسول مستقیم و موظف بلافاصله انجام ندادند .؟

 آیا نوع برخورد پیش آمده میتواند نشان دهنده فضای حاکم بر مجموعه مدیریت سازمان صدا و سیما باشد ، فضایی که اجازه میدهد تا  به افرادی که به زعم مدیران  و به تبع آن مجریان و سردبیران ، شخصیت هایی  کمی تا قسمتی غیر خودی محسوب میشوند با دست باز برخورد و در صورت تشخیص  توهین کنند .؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد