دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تبلیغات معکوس در اوج حملات رژیم اسراییل

 در روزهای اخیر و در شرایطی که سفاکانه ترین ، بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین حملات رژیم اسراییل به بخشی کوچک ، با جمعیت فشرده ، محصور در حصار نظامیان  تمام مسلح اسراییلی ،بدون هر امکانی ، همراه با قطع آب ، برق و تمامی امکانات معمول زندگی امروزی  مواجه هستند ، عده ای  یادشان آمده که روزی یکی از رهبران حماس نسبت به مذهب شیعه بی احترامی کرده و گفته در این تشکیلات جایی برای شیعه نیست ، همچنین شیعیان را با کفار یکی دانسته و . . .

این صحبت ها ، کی ، کجا و به چه دلیل بوده ؟ هرچه بوده ، واقعا کسانی که در این شرایط بسیار هولناک که طبق گفته کارشناسان تا کنون اسراییل معادل یا بیشتر از بمبی که آمریکا در جنگ جهانی دوم بر سر مردم هیروشیما انداخت ، برسر مردم بی پناه غزه فرو ریخته و نه تنها به کودکان رحم نکرده که بیشترین کشته های این حملات کودکان و شیرخوارگان بوده اند و در ادامه به دلیل بمباران ها و نبود دارو و امکانات اولیه بهداشتی همین کودکان هستند که با مرگ دست و پنجه نرم میکنند ،عده ای یادشان افتاده که فلان مسول فلسطینی چه گفته ؟ واقعا این افشا کنندگان و یادآوری کنندگان دلسوزان مذهب شیعه هستند.؟ واقعا متوجه همراهی و حمایت از دولت غاصب  و ضدیت با فلسطینیان  نیستند؟ یا از روی آگاهی چنین مسایلی را دامن میزنند.!؟ حتی اگر با غفلت و ناآگاهی چنین حرکتی صورت میگیرد ، نتیجه در جهت همراهی با اسراییل و بر ضد فلسطین و فلسطینیان مظلوم است . در چنین شرایطی سکوت لا اقل باعث آزرده شدن بیشتر مردمان مظلوم غزه نمیشود .

یکی از پیچیدگی های ومشکلات فضای مجازی با وجود منافع بسیار زیادش ، قاطی شدن حق و باطل ، مخدوش شدن جایگاه مظلوم و ظالم  و سخت شدن تشخیص سره از ناسره است که لازم است توجه لازم به آن داشته باشیم.

 ناگفته نماند که برخی ناراضیان و منتقدین جمهوری اسلامی به دلیل حرکات تبلیغی و فضاسازی های رسانه ای نظام ، مخالفت خود را با همین شیوه های خاص نشان میدهند. قطعا در نوع تبلیغات رسمی کشور هم ایرادات مختلفی وارد است ولی تفکیک موضوع یا مواضعی از حکومت  با تشخیص مواضع اصولی در مورد جریان  سرکوب وحشیانه ای  که بطور واضح  در برابر دیدگان مردم جهان در جریان حد اقل انتظاری است که میتوان از نگاه کارشناسی داشت .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد