دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

برای خوشایند ، داعش و اسراییل!؟

چند تن از مدعیان مبارزه برای ملت ،با کمال وقاحت  به ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده های شهدای مظلوم جنایت خونبار ترور در کرمان  جسارت کردند که این هتک حرمت با واکنش منفی گسترده قشرهای مختلف مواجه شد . عجیب است که این افراد خود بزرگ بین تمام تبلیغات خود را حرکت در مسیر بهبود بخشیدن و طبق گفته و مدعای خود رهایی مردم از استبداد و سوق دادن آنان به سمت توسعه ، آزادی و رفاه همگانی قرار داده اند .

عجیب است که این دسته از افراد مدعی با مواضع اخیر خود علاوه بر همدردی نکردن  با مردمان آسیب دیده و داغدیده ، نشان دادند که بر خلاف ژست های دروغین مردمداری کاملا در خط و مسیر خوشایند رژیم اسراییل حرکت میکنند . این عده این قدر شعور و فهم سیاسی ندارند که لا اقل در روزی که مردم مواجه با مصبیت بزرگ شهادت و از دست دادن عزیزان و جگرگوشگان خود هستند ، نمک به زخم های عزاداران نریزند و اندکی در نفرت پراکنی حوصله کنند . اینکه حتی به درستی فردی یا جریانی نسبت به دولت یا حکومت نقد داشته باشد و نقد و مخالفت خود را بیان کند امری پذیرفتنی است . قطعا دولت و کلیه مسولان و برنامه ریزان برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردارقاسم سلیمانی در برقراری و حفظ امنیت شرکت کنندگان وظیف و مسولیت دارند .  اما نقد و مخالفت هم آدابی دارد . اینکه فردی ، گروهی ، مجموعه ای خود را سیاسی و مبارز و روشن فکر بداند ولی حرکاتش موید و موافق رفتار داعش باشد یا اقدامات سبعانه داعش و امثال آنانرا به هرشکل تایید کنند نتیجه کارشان همان است به عبارتی در یک جبهه قرار میگیرد .الزامان نباید قیافه و ابزار و شعارشان همانند داعش باشد . 

حادثه تروریستی اخیر در کرمان علاوه برمحافل سیاسی ، اجتماعی   داخل ایران مورد توجه و محکومیت بسیاری از کشورها ، شخصیت های بین المللی و جریانات فکری فرهنگی و سیاسیون مستقل قرار گرفت . در میان موج ابراز انزجار و محکومیت حادثه مذکور و دلداری و همراهی با آسیب دیدگان ، مجروهان و خانواده های مصبیت دیده . همدردی و هم نوایی و همدلی یکی از سیاست مداران و روزنامه نگاران تاجیکستانی نظرم را جلب کرد داداجان  عطالله روزنامه نگارو سیاستمدار تاجیکستانی ضمن یادآوری بزرگی حادثه تروریستی در کرمان، تاکید میکند ، سال هاست که امریک و اسراییل ایران را تهدید میکنند مخصوصا بعد ازجنگ با فلسطین ، آنان آرزو میکنند که ایران در نقشه جهان نباشد. نویسنده تاجیک در بیانیه خود می افزاید که :

اگر ایران نباشد ، دنیا  انگشتری بی نگین است .

 اگر دنیا روشن است ، این روشنی از نور و فروغ و چراغ ایران است .

بس کسان و ناکسان در دنیا  هستند که با حسادت به آزادگان و فرزانگان این مملکت می نگرند .

هیچ کشوری در دنیا نیست که مثل ایران بدخواه داشته باشد . ترور  در کرمان حمله شغالان به قرارگاه شیران است . . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد