دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کارشناسی صدا و سیما برای انتخابات

صدا و سیما برای اجرای برنامه های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم ، با توجه به تجربیات دوره های گذشته تلاش کرده است تا به تناسب موضوعات مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی از کارشناسان شناخته شده و با تجربه کمک بگیرد ، امری که حرکتی  پسندیده است . با این وجود در برنامه های مختلف دیده شد که برخی کارشناسان با زمینه و عقبه فکری جناحی برخلاف خواست صدا و سیما که هدایت برنامه ها به دور از تنش وبرخورد تند کاندیداهاست با تاکید برنظرات خود با به چالش کشیدن نامزدغیر هم فکری خود ، برنامه را به سمت چالش جدی بردند ،البته داغ شدن فضای گفتگو و چالشی شدن بحث ها از دید مخاطبان و بیننندگان  ،برنامه ها را دیدنی تر میکند ، اما آیا یک کارشناس می تواند صرفا در جهت دیدگاه شخصی و جناحی خود نامزد ریاست جمهوری را به چالش بکشد ؟ قطعا اگر چنین قراری مطلوب است ، می بایست در مورد همه کاندیداها توسط همه کارشناسان همین رویه دنبال می شد، امری که چنین فراگیری در آن، نمود پیدا نکرد .

صدا و سیمادر این سری برنامه های مناظره  کارشناسی همچنین ملحقات و حاشیه های جدیدی نیز به برنامه افزوده بود،. ادای احترام به شهدای گمنام مدفون در مقابل مسجد بلال صدا و سیما ، می توانست به صورت گزارشی مستقل و سوای برنامه زنده انتخاباتی صورت بگیرد .

در ابتدای برنامه زنده و زمان حاضر شدن کاندیداها ، رییس صدا و سیما نکات و ملاحظاتی را طی سخنرانی کوتاه در جمع حاضران بیان کرد که لزومی نداشت .اصولا  فردی را  که در سطح ریاست جمهوری ارزیابی و پذیرفته شده است ، لازم نیست بنشانند و چهارچوب ها را به او تفهیم کرد . دو سه نکته مورد نظر را مجری برنامه در ابتدا می گفت و تمام ، انصافا سخنرانی و تشریفات اضافی روی آنتن زنده زاید بود .

کلیپی در مورد رییس جمهور مرحوم تهیه شده بود که در همان ابتدای برنامه پخش شد ، یادبود رییس جمهور شهید امری لازم و پسندیده بود ولی تاکید بر خط مشی گذشته به عنوان یک ضرورت به نوعی تحمیل تفکر سیاسی به رییس جمهور جدید که احتمال دارد تفکر دیگری داشته باشد تلقی میشود و گنجاندن آن در بسته مناظره و تضارب آرای کاندیداها ضرورتی نداشت ، ولی صدا و سیما به آن پرداخت . در هر حال امیدواریم که حاصل و نتیجه انتخابات برای مردم و کشورمان مبارک باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد