دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهور ایران

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برخلاف مرحله اول که نسبتا کم رونق بود ،  جمعه ۱۵ تیرماه با حضور حدود ۵۰ درصد از کل واجدین شرایط با شور و اشتیاق بیشتر و در فاصله یک هفته از مرحله اول برگزار شد ، با اینکه فضای عمومی به لحاظ امکانات و مدیریت های مستقر و جنبه همفکری و شعار آقای جلیلی مبنی بر تداوم راه شهید رییسی به نفع وی بود، نهایتا آقای پزشکیان اکثرت آرا را به دست آورد و بر اساس شمارش آرا  و با کسب اکثریت ، توسط نماینده و سخنگوی وزارت کشور به عنوان پیروز انتخابات و  رییس جمهور منتخب معرفی شد . با عنایت به نکته ای که گفته شد ، کاندیدای رقیب آقای پزشکیان پشتیبانی های بهتری داشت ،ولی باید جانب انصاف را نگه داشت و پذیرفت که ،  دولت سیزدهم به خوبی توانست در مدت کوتاهی مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم و انتخابات را برای مشخص شدن رییس جمهور ،بطور فشرده و طی دو هفته برگزار کند . طبق گفته نمایندگان کاندیداهای رقیب ،در جریان برگزاری ، تخلف اشکاری که بر فرایند رای گیری  و نتیجه نهایی تاثیر جدی بگذارد صورت نگرفت و از سوی طرفین عنوان نشد و به این ترتیب یکی از سالم ترین و کم مساله ترین برگزاری های انتخاباتی شکل گرفت .

امیدواریم اقای پزشکیان بتواند با پشتیبانی عمومی ملت و تفاهم ملی  ،سازماندهی و اجرای برنامه های مورد نیاز ،روند توسعه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی  را به پیش برد .

کشور مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف ساسی ، اقتصادی و روابط  منطقه ای و بین المللی دارد که همه نیاز به  کارشناسان و مجریان فرهیخته دارد . قبل هر چیز اگر رییس جمهور منتخب بتواند همانگونه که بطور مکرر تاکید کرده است ، اساس دروغ را در مدیریت کشور منسوخ کند و صداقت با مردم را به عنوان ولی نعمتان دولتمردان، اساس کارخود قرار دهد ، خدمت بزرگی به آحاد جامعه و حاکمیت خواهد کرد و بنیان فرهنگ عزتمندی  و رعایت کرامت انسانی را بنا خواهدگذاشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد