دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رسانه حرفه ای ،نیاز مبرم دولت چهاردهم

 آقای پزشکیان رییس جمهور دولت چهاردهم ، همانطور که خود بارها گفته است ، سخنور و سخنران نیست ولی در گفتار خود صادق است و گاهی حتی برخلاف غالب رییسان جمهور قبل از خود در گفتن و شرح دادن مسایل رعایت بعضی پروتکل ها و تشریفات مرسوم نمی کند ، برای بیشتر مردم جامعه  نکته ای که گفته شد مطلوب و مثبت است ، اما از دیدگاه حرفه ای این کافی نیست . اولین مصاحبه آقای پزشکیان با صدا و سیما در مجموع خوب و بدون قول و وعده های بدون پشتوانه بود .

کارنامه صدا و سیما در مقابل رییسان جمهور غیر همسو  کارنامه موفق و معتدلی نیست ، در این زمان هم تا قبل از تشکیل کابینه و کمی بیش از ۳۰ روز ، هر روز شاهد حضور مقامات دولت سیزدهم و ارایه گزارش کارشان بودیم . پس از آن هم در همین روزها مشی صدا و سیما تفاوتی نکرده است ، نمایندگان و کارشناسانی که برای گفتگو انتخاب میشوند ، کمابیش همان افراد با همان دیدگاه های مطلوب صدا و سیما بوده است .

 این نکات نشان میدهد که دولت علاوه بر شورای اطلاع رسانی و سخنگو  نیاز به سازمان و ساز و کاری  دارد که بتواند به سرعت برای جامعه اطلاع رسانی کند ، اطلاعات مورد نظر دولت را به اطلاع مردم برساند و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به وقایع و اتفاقات ، موضع خود را اعلام کند .

 امیدواریم که این مهم هرچه سریعتر جامه عمل بپوشد . طی سالهای اخیر به اندازه کافی بین مردم و دولت فاصله افتاده و  ترمیم این معضل نیاز به طرح نو با کارشناسانی  فعال و به لحظه دارد تا از جامعه و رسانه های رقیب یا مخالف عقب نیافتد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد