دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کنداکتور عزاداری طولانی در تلویزیون

 طی سالهای گذشته صدا و سیما همواره با نقد بسیاری از مخاطبان  خود در خصوص چینش و کنداکتور مطول عزاداری هم به لحاظ حجم و تعداد برنامه ها و هم به لحاظ میزان هفته ها و ماه های مستمر عزاداری مواجه بوده است . طبعا مخاطبان عام و مردمانی که نسبت به موضوع انتقاد و اعتراض دارند به اندازه کافی نسبت به حفظ شعایر مذهبی و رعایت حریم بزرگان دین و عزاداری برای مصایب اهل بیت ( ع )احترام ، توجه  و حساسیت  دارندو غالبا خود در این مراسم ها عاملند  نه ناظر  ،اما  این نقد نسبت به چینش و کنداکتور برنامه های شبکه های مختلف سیما وجود دارد که مدیران و برنامه ریزان ذیربط بر اساس یک باور یا پیش بینی نا درست ، افزاش حجم برنامه های مذهبی و طول ایام پخش این نوع برنامه ها را به معنای توجه جدی حود ، انجام قطعی تکلیف و از همه مهمتر رضایت مخاطب تلقی میکنند.آنها  این اشتباه را میتوانند به سادگی از طریق انجام نظر سنجی علمی توسط یک نهاد مستقل سنجش و پژوهش متوجه شوند و روند روبه تزاید و افراطی موجود را اصلاح کنند .

متاسفانه از مدتها قبل از روز اربعین امام حسین ( ع ) شاهد گزارش های زنده ای توسط برخی گزارشگران بودیم که در بسیاری از موارد از شور و حال و پویایی لازم برخوردار نبودند ، تمرکز گزارش های تلویزیونی می بایست بر تصویر باشند اما در برخی از این گزارش ها بویژه روزهای آغازین ارسال گزارش  ها شاهد تصویر کم مایه و بی تحرک همراه با فضا سازی های مصنوعی و هیجان کاذب گزارشگران بودیم ،  برنامه ریزان تلویزیون باید بپذیرند که برخی از این برنامه ها و گزارش ها نه تنها برای مخاطبان مثبت و سازنده نیستند بلکه  آثار منفی در پی دارند .

 البته  با نقدی که بیان شد نباید پخش تعدادی از ارتباط های زنده ، گزارش های روزهای منتهی به اربعین و مستندهای حضور زایرین دیگر کشورها در مراسم راهپیمایی عظیم و بین المللی اربعین نادیده گرفته شوند . مهم این است که تلویزیون در هر شرایطی احترام مخاطب را حفظ و رعایت کند . احترام مخاطب هم چیزی نیست مگر ارایه برنامه های با کیفت و برخورد صادقانه و غیر تصنعی با او 

نظرات 1 + ارسال نظر
فائزه پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 11:42 ق.ظ

با عرض سلام
و تشکر بابت نقد بجا و درستتون، امیدوارم مسئولین برای روزهای عزاداری برنامه ریزی های بهتری اتخاذ کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد