دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

مبارزه با حجاب یا بی حجابی

  بسیاری از حرکاتی که این روزها در سطح جامعه تحت عنوان  مبارزه با بی حجابی یا بد حجابی در حال رخدادن است ، در عمل و در نهایت ، برخوردها و رفتارهایی است برخلاف  اعتقادات بخش وسیع از جامعه که از عمق تاریخ  برای حجاب و کرامت زن احترام قایل بوده اند .

 سخنران ، امام جمعه و یا آمر به معروف گاهی چنان تند ، از روی احساسات و بی توجه به پیامدهای منفی آن صحبت میکنند که بعد از قدری تانی و با یادآوری وتذکار دیگران ، صلاح را در تصحیح صحبت های خود می بینند و گاه مجبور به توضیح و تفسیر گفته ها میشوند .

 واقعا مقوله حجاب امری نیست که دیروز پدید آمده باشد ، امروز دچار شوک شده باشد و با یک برخورد تند یا سخنرانی مهیج همه چیز رفع و رجوع شود .

بنابراین از مسولان ، آمران و مدعیان اصلاح و هدایت جامعه به هیچ وجه انتظار نمیرود و پذیرفته نیست که با حرکات یا سخنان خام ، تخم کینه یا انگیزه و عکس العملی همراه بالجاجت در ذهن و روان تعدادی از جوانان کاشته شود .

 معروف است که اگر میخواهید کاری را از اساس خراب کنید به دست مسول ناکارآمد و نا اهلش بسپارید ، همینطور موضوعی را میخواهید بد جلوه دهید و بدآیند دیگران نمایید از آن بد دفاع کنید .

موضوع حجاب مهم است ولی اخلاق هم مهم است، آثار تبعی یک حرکت و رعایت کرامت افراد هم مهم است ، دیگر اولویت های زندگی و معیشت هم مهم اند . جهان امروز ما به نحوی است که حتی برخی از حرکاتاقدامات سنجیده نیز با تحریف یا تعبیر و تفسیری متفاوت از آن ها برداشت های منفی و متضاد با خواست اقدام کننده میشود ، چه برسد به حرکاتی نسنجیده و خام حتی از نظر عاملین از روی تکلیف ، طبعا بهترین راه در موضوعات اخلاقی و فرهنگی ، انتخاب سیره و روش هایی است از جنس موضوع  ،بهترین روش برای امر به معروف همان روش و طی مراحلی  است که قرآن مجید بر آن تاکید میفرماید در گفتگو و جدال احسن است ، همان که در قرآن مجید میفرماید :

   

  ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ
 سورة نحل



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد